Daglig leder i SkiGeilo Kevin Eikrehagen sier det skal føles normalt og besøke skianlegget i vinter Foto: Emil Eriksson

SkiGeilo med ny refusjonsordning

Som alle andre ble SkiGeilo tatt på senga da bakkene måtte stenge i mars. Nå går de offensivt ut med det de mener er Norges beste refusjonsordning på sesongkort.

– Nå har vi hatt seks måneder på å forberede oss, sier salg-og bookingsjef i SkiGeilo, Unni Nymoen Forselv Moen.

Vil ligge i forkant

– I vinter ble vi tatt på senga, nå vet vi om hvilke utfordringer vi står ovenfor, sier daglig leder i SkiGeilo Kevin Eikrehagen, og fortsetter:

– Nå legger vi til rette for at det skal være trygt å komme i bakken og at ting skal oppfattes som normalt.

Jobben med å forberede seg på en annerledes sesong startet allerede i vinter for bedriften som i dag eier og drifter skianlegget i Vestlia, Kikut, Geiloheisen, Halstensgård og Havsdalen.

– Vi var tidlig ute i fjor vinter til å anerkjenne at det skjedde noe. Da de første meldingene kom hadde vi begynt å forberede oss. Nå har vi hatt seks måneder på oss hvor vi har jobbet aktivt med kommende sesong og har en egen korona-gruppe der vi diskuterer ulike scenario og hvordan vi løser det på en best mulig måte. Målet er å ligge i forkant av tiltak og restriksjoner som kommer, sier Moen.

Moen sier fokuset er smittevernvennlighet for gjestene men også for ansatte.

– Dette må være i tråd med regler og lover og her ønsker vi å ligge i forkant. Både for gjester og ansatte som vi har et like stort ansvar for.

Salg og Bookingsjef i SkiGeilo, Unni Nymoen Forselv Moen. Foto: Privat

Nye løsninger

Med nye rutiner og løsninger sier Moen at SkiGeilo skal levere en god kundeopplevelse i vinter:

– Vi ser muligheter istedenfor å fokusere på begrensninger. Vi utvikler nye produkter og ser ting fra et annen perspektiv. Dette gjør oss trygge på å levere en fin sesong for gjestene.

For gjestene som kommer i vinter vil være noe annerledes en hva man tidligere er vant med. For å legge til rette for flere nordmenn på helgetur tilbyr de nå flere aktiviteter fra fredag til søndag.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

– Fra mandag til fredag har vi skiskole og gruppeundervisning. Med færre gjester fra utlandet i midtuken og flere nordmenn på besøk i helgene er dette noe vi nå også kommer til å tilby i helgene. En løsning vi burde hatt tidligere men som et resultat av å tenke litt annerledes er noe vi vil tilby i tiden fremover, forteller Moen.

Hun sier også at generell infrastruktur jobbes med for å hindre kø i heiser og serveringssteder.

Skikurs i helgene er noen av tilbudene SkiGeilo har utviklet før sesongen. Foto: Paul Lockhart / Mustach Media

Sesongkort

– Ettersom klientellet i år blir nordmenn og særlig hytteeiere forventer vi at ekstra mange kjøper sesongkort. Som en trygghet til gjestene har vi nå en unik refusjonsordning.

Sesongkort i år kan være en risiko om pandemien skulle utvikle seg. Moen mener SkiGeilo i stor grad garanterer full sesong når de nå velger å betale tilbake ved tvungen stenging.

– Er man på gjerdet når det gjelder sesongkort fjerner vi risikoen med en slik ordning, sier Moen.

Som eksempel vil ordningen fungere slik:

Må skianlegget stenge halvveis i sesongen betaler SkiGeilo tilbake halvparten av kjøpssummen. Må skianlegget stenge etter 10 % av åpningstiden betaler SkiGeilo tilbake 90 % av kjøpssummen.

– Dette er enkelt og rettferdig, uten noen juridisk tvist, forklarer Moen.

– Er man på gjerdet når det gjelder sesongkort reduserer vi risikoen med en slik ordning, sier Moen. Foto: Paul Lockhart / Mustach Media